به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم از طراحان برگزیده بازیهای رایانه ای در هفت ژانر بازی موبایلی ، کامپیوتر شخصی ، اکشنی ، استراتژی ، سکوبازی ، ادونچر و آنلاین تقدیر به عمل آمد.
در این جشنواره ، بازیهای «پروانه ، ترکمنستان ، ارتش های فرازمینی ، خروس جنگی و جوخه» در بخشهای مختلف از میان 89 بازی رایانهای که به جشنواره راه یافته بودند به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند.
امسال نخستین بار از بازی برگزیده سال به انتخاب مخاطبان هم تقدیر شد. در جشنواره امسال ، 68 شرکت کننده مستقل و شرکت بازی ساز با هم رقابت کردند.
در مراسم اختتامیه، ذبیح الله فیض آبادی، مدیرعامکل بنیاد بازیهای رایانهای مطرح کرد:وقتی عبارت اقتصاد در کنار فرهنگ قرار می گیرد به این معنی است که فعالیتهای فرهنگی هدفمندتر تولید شوند وبه دست مخاطب برسند. اقتصاد و فرهنگ یعنی استفاده از تمامی ظرفیتها برای توسعه و رشد فرهنگ واقتصاد. در این راه برداشتن قدم های جدی وماندگار با نگاه اثرگذاری عمیق درحوزه فرهنگ ازاهمیت بالایی برخورداراست.
مدیرعامل بنیاد ملیبازیهای رایانهای افزود: در این میان از همه همکارانم در بنیاد ملی بازی های رایانه ای و همه فعالان حوزه های مختلف بازی رایانه ای می خواهم که به ظرفیتهای پنهان کشورو جامعه توجه بیشتری کنند تا راه های نوینی در این مسیربرای ما گشوده شود و ظرفیتهایی که به یقین می توان سرعت رشد ما را در این عرصه چندین برابر کند.
فیض آبادی با یبان اینکه امید دارم بتوانیم درعرصه تولید وعرضه بازی های رایانه ای گامی جدی تر و موثربرداریم، ادامه داد: در نهایت پرچم فرهنگ اصیل ایرانی و نگاه ژرف دینی را برفرازقلههای بلند جهانی بنشانیم که این، نه شعاراست و نه خیلی دور.اگر همت شما جوانان، متعالی شود و افق نگاه تان دورتر .
مدیرعامل بنیاد ملیبازیهای رایانهای گفت: تلاش ما این است که امسال جشنواره بازیهای رایانه ای را باشکوهتر و هدفمندتر برگزار کنیم، هرچند که به دلیلی امسال نمایشگاه بازیهای رایانهای را به همراه نداریم اما در تلاشیم تا با برنامه ریزی دقیقتر و هدفگذاری عمیقتر به یاری خداوند متعال در سال آینده چهارمین نمایشگاه بازی ها ی رایانه ای تهران را بین المللی برگزار کنیم.
همچنین حسن کریمی قدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: رسیدن به یک صنعت درونزا، پیشرو و برونگرا نیازمند همکاری تمامی ظرفیتهای موجود در کشور است. برای نیل به این هدف، زیر ساختها و ریلگذاریهای لازم میبایستی به گونهای انجام شود که در آیندهای نه چندان دور، چرخه این صنعت توسط ذینفعان آن و بدون حمایت مستقیم نهادهای حکومتی به حرکت درآید.
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای کیفیت و کمیت و همچنین موفقیت بازیهای موبایلی ساخت داخل در یک سال اخیر را گواه این دانست که بازیهای جدید فرصت مناسبی برای بازیسازان ایرانی است که میتوانند با هزینه کمتر و استفاده از مزیتهای نسبی ساخت بازی در ایران، به موفقیتهای تجاری خوبی نایل شوند.
کریمی قدوسی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ» اظهار کرد: امسال بهترین فرصت بود تا چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران را با ساختاری جهانی معرفی کنیم. در ادامه، کیفیت بازیهای ایرانی تمام شده که در بخش مسابقه حضور داشتند باعث شد بار مسئولیت داوری به روی دوش عوامل اجرایی جشنواره بیشتر سنگینی کند. شاید برای اولین بار بود که میدیدیم افراد در صورت نیاز خارج از چارچوب وظایف تعریف شده خود و برای موفقیت هرچه بهتر جشنواره به صورت جهادی تلاش میکنند.
نظر شما